Vi vill uppmärksamma alla om att vara extra försiktiga med misstänkta länkar som kan komma via e-mail, webbsidor eller andra genom vägar till din dator.
Eftersom många jobbar hemifrån i dessa tider så är det viktigt att man är extra noga med säkerhet och hur man kopplar upp sin dator till nätet samt till vilka nätverk.
Vi rekommenderar därför att om ni misstänker att någon länk eller liknande inte är säker, som ni har fått tex via e-mail ska ni omedelbart raderas för att minimera risken att detta sprids via datorn och ut i verksamheten.
Försök till intrång i er datorn kan komma via en förfrågan om fjärrstyrning av er dator tex i form av ett fönster som man önskar att ni accepterar.
Om ni har ett ärende med Servicedesken som använder sig av Fjärrsession så bör ni alltid se namnet på teknikern som försöker ansluta efter en dialog med er gällande ert ärende.
Om ni skulle bli utsatta för något intrång på datorn så skall ni omedelbart ta kontakt med Servicedesken så att man kan spärra datorn, kontot för att minimera risken. Ni bör dessutom omedelbart stänga av datorn för att eliminera risken att någon kommer åt datorn.
Vid akuta fall vid tex misstänkt intrång bör man alltid ringa Servicedesken för snabbast hantering.
Kontakta oss för att få hjälp med t.ex. din dator, telefon eller skrivare
Telefonnummer: 010 - 177 27 00
Mail: se-service-support@tele2.com
Självservice: https://customerportal.se/bks
Tele2 Servicecenter
Vi finns på plats i din kommun varje vardag under nedanstående tider om du vill få hjälp med ditt ärende direkt.
Kävlinge: 08:00-10:00
Staffanstorp: 12:00-14:00 Under perioden av Corona är servicecenter i Staffanstorp stängd och medarbetarna hänvisas till servicedesk via telefon och mail.
Burlöv: 14:30-16.30
Senast publicerad: 2020-05-20 Senast ändrad: 2020-05-20