Med anledning av stor negativ påverkan för skolverksamheterna i Kävlinge kommun så togs ett snabbt beslut om att aktivera det trådlösa nätverket KAVNET igen. Nedstängning av KAVNET kommer att planeras längre fram.
KAVNET aktiverades igen för att verksamheter inte ska bli stillastående utan internetåtkomst. Man kommer nu också att få mer tid på sig att felsöka och rätta till de enheter som av olika anledningar inte kommer åt SBKMAC nätverket.
Detta betyder att man kan ansluta till KAVNET med sin inloggning (samma som man har till e-post/självservice) och man behöver också rapportera till Servicedesk om Mac-datorn eller iPaden inte kan ansluta till SBKMAC.
För att undvika att denna situation uppstår igen så behöver man snarast rapportera Mac-datorer eller iPads som inte kan ansluta till SBKMAC. Detta gör ni via Servicedesk:
Telefon: 010-177 27 00
Support: https://customerportal.se/bks
E-post: SE-Service-Support@tele2.com
Servicecenter:
Kävlinge: 08:00 - 10:00
Senast publicerad: 2018-06-07 Senast ändrad: 2018-06-01