Vi skapat en ny policy till Macbooks och iPads som åtgärdar problemet med det trådlösa nätverket SBK MAC.
För att din Macbook eller iPad ska kunna få denna policy så krävs det att man är ansluten till ett nätverk. Det funkar bra att koppla upp sig till våra andra nätverk KAVNET (för Kävlinge), STPNET (för Staffanstorp) eller BURNET (för Burlöv) och policyn installeras då automatiskt i bakgrunden utan att man själv berörs.
Inloggningen till detta nätverk är samma konto som man har till epost/självservice/intranäten mm. Saknar elever sitt konto så kan man kontakta närmsta IT-resurs.
Det funkar också bra att ansluta sin enhet till sitt hemmanätverk om man tagit hem sin enhet.
Eftersom det handlar om många enheter så kommer den att skickas ut i två omgångar, först ut är Kävlinge som vi redan skickat ut policyn till, och på fredag den 2/12 kommer vi att lägga på Staffanstorp och Burlöv. På måndag morgon rekommenderar vi alla att starta om sin enhet för att all konfiguration skall komma på plats.
Upplever man fortfarande problem en period efter omstarten så felanmäler ni detta till Servicedesk som vanligt via:
http://support.itteamet.se/ eller telefon 046-73 97 97.
Senast publicerad: 2016-12-02 Senast ändrad: 2016-12-02