IT-teamet
för Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommuner

Självhjälp

Vissa problem kan lösas på egen hand och man slipper på så vis skicka in sin enhet om det är något av en enklare graden. Dessa dokument är framtagna av vår leverantör Lineducation och här finns lite tips till de enkalare problemen som kan uppstå på era enheter!

Många gånger uppstår saker som man själv kan lösa enkelt med hjälp av Apples supportsidalänk till annan webbplats. Vi har samlat de lite vanligare sakerna här nedan!

Vanliga fel: MacBook

Felsökning: Det går inte att starta min dator: https://support.apple.com/sv-se/TS1367länk till annan webbplats
Mac OS X: Grå skärmbild visas när datorn startas: https://support.apple.com/sv-se/TS2570länk till annan webbplats
Nyckelringsfel: https://support.apple.com/sv-se/HT203192länk till annan webbplats

Vanliga fel: iOS - iPad - iPhone:

Glömt lösenordet till din enhet? Hjälp finns här: https://support.apple.com/sv-se/HT204306länk till annan webbplats
Kan din enhet inte starta? Testa dessa steg: https://support.apple.com/sv-se/HT201412länk till annan webbplats
Har enheten inaktiverats? Lösningen finns här: https://support.apple.com/sv-se/HT204306länk till annan webbplats
Vill du återställa din enhet? Testa detta: https://support.apple.com/sv-se/HT1414länk till annan webbplats

Sidansvarig: Sami Metsokumpu

Senast publicerad: 2018-01-09      Senast ändrad: 2016-12-12