IT-teamet
för Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommuner

Trasiga adaptersladdar till iPad och Mac - Rutiner för rapportering/inskick/utbyte

Löpande (enstaka sladdar)
--------------------------------

Gör en felanmälan till IT-teamet via detta formulär (inloggning krävs): http://itteamet.se/anvandartjanster/felanmalanforipadsmac/felanmalanladdenhet.4.3baec06214bd175bb7f37c60.htmllänk till annan webbplats

Eller (för Kävlinge kommuns utbildningsverksamheter) rapportera enligt nedan i Lin Educations system LINA, www.linadmin.selänk till annan webbplats:

- År 1: registrera som garantiärende
- År 2 & 3: registrera som försäkringsärende
Ange serienr för den iPad eller Mac som adaptern hör till.

 

Samlat inskick (maj 2016)
------------------------------

(För de skolor/enheter som har större mängd trasiga sladdar uppsamlade)


Skicka följande information i mail till IT-samordnare i respektive kommun:
- hur många sladdar som uppskattningsvis ska skickas in
- skolans/förskolans/enhetens adress
- 1 kontaktperson med e-postadress

Leverantören skickar därefter ut en fraktlapp (via mail) till den kontaktperson som angivits.

Skicka in sladdar enligt nedan:
- Lägg alla trasiga sladdar i en låda, tillsammans med en lapp med skolans adress samt namn på kontaktperson
- Skriv ut fraktlappen, sätt den på lådans utsida och skicka
- Leverantören returnerar motsv antal nya sladdar ut till skolan/förskolan/enheten.

Om lådan innehållit sladdar som inte är Apple original eller skadade sladdar som inte går på garanti, kommer leverantören att kontakta er för beslut om ni vill ta kostnad för ny/-a sladd/-ar.

Sidansvarig: Marcus Larsen

Senast publicerad: 2016-06-17      Senast ändrad: 2016-06-17