IT-teamet
för Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommuner
2016-10-26

Statusuppdatering angående Casper/Selfservice/iPads & MacBooks

iPad:
Många har problem med att de inte får SelfService. För att vi ska komma runt detta medans vår leverantör löser problemet/buggen kommer vi att skicka ut en identisk ikon/app på skrivbordet som fungerar på väldigt snarlikt sätt men är endast ett webbklipp som går vidare och öppnar Safari.

Denna kan alla elever/personal använda under tiden somsom vår leverantör löser problemet med SelfService. På så sätt kan alla installera de appar de vill ändå från SelfService och de står inte stilla i sitt skolarbete. Se nedanstående bild för hur det kommer att se ut!

OBS: Notera att många kommer att ha dubbla SelfService appar ett tag framöver

Bildexempel:

MacBook:
Vi har även problem med Apples appar på Macs.
För de som använder Mac och inte har Pages, Keynote mfl AppleAppar. Nu finns de att tanka hem i SelfService under rubriken Extra Apple Appar. Fungerar på samma sätt som tidigare och elever och lärare kan installera dem därifrån.
Detta är en tillfällig lösning tills vår leverantör har löst buggen men eleverna/lärarana kommer att kunna fortsätta arbeta utan att vara påverkade.



Sidansvarig: Marcus Larsen

Senast publicerad: 2016-10-26      Senast ändrad: 2016-10-26