IT-teamet
för Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommuner

Information från IT-teamet:

Som några av Er sett/märkt så har ni blivit ”drabbade” av att ert namn i en eller annan form ändrats i t ex mail när vi gjorde en uppdatering av vårt system som hämtar in personuppgifter på anställda m.m. till vår databas över anställda i vårt nätverk.

Tyvärr var vi inte medvetna om vilken omfattning som skulle beröras innan vi startade uppdateringen, då hade vi absolut gjort en informationsdrive kring detta före uppdateringen. Nu försökte vi så fort och så effektivt som möjligt informera berörda genom att maila dessa så att vi tillsammans kunde vidta åtgärder för att så snart som möjligt återställa olägenheten.

Att detta problem ”uppstod” beror i grund och botten på att det sedan tidigare finns ett beslut om att personuppgifter på anställda m.m. ska hämtas från skatteverket men att det under hand har ”smugit” sig in namnsättningar som inte följt skatteverkets standard.

Vi på IT-teamet ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade och hoppas att vi tillsammans (enligt nedan instruktioner) kan återställa olägenheten så snabbt som möjligt.

Om du vill ändra uppgifterna ska du först ta kontakt med Skatteverket och göra ändringen där och därefter kontakta Servicedesk och meddela att dina uppgifter ändrats, därefter kommer en ny uppdatering mot Skatteverket ske och dina uppgifter ändras även i våra system. Skatteverket kan exempelvis registrera vilket namn som är tilltalsnamn, huvudregeln är att det är första förnamn om inget annat angivits.

Hälsningar
Anders Hallström

Sidansvarig: Marcus Larsen

Senast publicerad: 2016-11-09      Senast ändrad: 2016-11-09