IT-teamet
för Burlöv, Kävlinge och Staffanstorps kommuner

Införandeprojekt IT: 1 feb tar Tele2 över servicedesk och support

Från och med den 1 februari tar Tele2 över funktionen Servicedesk och support från IT-teamet. Övergången innebär nya kontaktuppgifter, ny servicedesk och bemanning.

Nya kontaktuppgifter till IT-support
Servicedeskportalen: https://customerportal.se/bks
länk till annan webbplats
E-post: SE-Service-Support@tele2.com
Telefon: 010-177 27 00

Servicedesk – ny portal och öppettider
Servicedesken hjälper dig t ex med underhåll av dator, e-post, sim-kort och lync. All felanmälan och användarstöd ska göras till servicedesk.

Portalen för ärenderegistrering får ett nytt utseende. Pågående ärenden i dagens ärendesystem flyttas över till det nya systemet.

Öppettider: kl. 07.45-16.30. Under övrig tid finns möjlighet att nå servicedesk för att byta Windows-lösenord, låsa upp användarkonto i AD, avaktivera SIM-kort, och åtgärda mejl i SPAM-filter (samma kontaktuppgifter som under dagtid).

Servicecenter - bemanning i kommunhus
Det införs ett Servicecenter i kommunhuset som bemannas två timmar, helgfria vardagar. Servicecenter sköter praktiska frågor som inte går att lösa digitalt via servicedesk.

Tekniker på plats
Det går att beställa teknikerhjälp för tekniskt stöd under viktiga möten eller händelser.

Tele2 får tillgång till lokaler
Tele2-anställda får tillgång till alla nödvändiga lokaler inom kommunenen.

Tele2s nyhetsbrev går att läsa här!Word (word, 230.1 kB)

Med vänlig hälsning

Sidansvarig: Marcus Larsen

Senast publicerad: 2018-01-26      Senast ändrad: 2018-01-26